Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
80 originele bewegingsopdrachten met tips voor gebruik, vertrekkend van 10 dagelijkse voorwerpen.
Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of sports and games --- spelletjesboek (genre) --- Didactics of Kindergarten --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- handleiding --- kleuteronderwijs --- prent (x) --- spelmateriaal --- bewegingsopvoeding --- leerboeken --- 471.47 --- Kleuteronderwijs --- didactisch materiaal --- Ballen --- Dagbladen (Kranten) --- Didactiek --- Doeken --- Dozen --- Handboek/cursus --- Hoepels --- Kegels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kussens --- Rollen --- Stokken --- Touwen --- Didactisch materiaal --- 796.041 --- Bewegen --- Kleuters --- Spelen --- Bewegingsopvoeding: kleuters --- Ontwikkelingsmateriaal: bewegingsopvoeding --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Bewegingsspelen --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling --- Bewegingsspel
Choose an application
Nog niet eerder was het als trainer of docent zo makkelijk om deelnemers aan het werk te zetten. En ze op die manier aan het werk te zetten die het beste bij hen past. Want de een schrijft graag een ontwikkelingsplan, de andere maakt er een rap van en een derde beeldt dat plan het liefste uit. Aan de slag met actiekaarten! is een instrument dat het mogelijk maakt op een effectieve manier de juiste oefening voor je deelnemers te vinden. De actiekaarten besparen je veel tijd en verhogen bovendien de kwaliteit van trainingen of onderwijs. 'Aan de slag met actiekaarten!' bestaat uit een boek en 64 werkvormenkaarten die een trainer of docent direct kan gebruiken om kennis te toetsen of op een creatieve manier te verwerken. Daarnaast zijn er werkvormen om de vertaalslag naar de praktijk te maken door casus- of reflectieopdrachten. Op elke 'Actiekaart' staat een opdracht die deelnemers alleen of met anderen kunnen uitvoeren. Het resultaat van het werken met deze kaarten is dat er een actieve groep deelnemers ontstaat die het beste uit zichzelf halen. Ze leren meer en met meer plezier, en genieten van wat anderen hebben gedaan. Applaus voor elkaars bijdrage is eerder regel dan uitzonderingBron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/leiding-geven/9789058715883/lia-bijkerk-titia-van-der-ploeg/aan-het-werk-met-actiekaarten
vaardigheidsonderwijs --- leergedrag --- actief leren --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- kennisoverdracht --- Matériel didactique Leermiddelen --- Games --- Opleidingen --- Opleidingen. --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Training --- ADSL --- Activerende didactische werkvormen --- Vaardigheden --- Leereffecten --- Meervoudige intelligentie --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepsprocessen --- Werkvormen --- Groepsproces --- Opleiding --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Arbeidsmarkt --- Didactiek --- Didactisch materiaal --- Activerende werkvormen --- Differentiërend onderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Evaluatie --- Creativiteit
Choose an application
Robby heeft het thuis niet breed en dat is soms lastig. Gelukkig heeft hij heel goeie vrienden. Lena’s papa is ziek en kan niet meer werken. Fatmira is moslim. Soms zijn er andere regels bij haar thuis. Dit boek toont kinderen dat elke thuis-situatie anders is. Maar goede vrienden steunen elkaar door dik en dun.
Dutch literature --- Welzijnszorg --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Gezinsproblemen --- Armoede --- Vriendschap --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- 478.1 --- armoede --- kansarmoede --- welzijnszorg --- didactisch materiaal --- Kansarmoede --- 307.3 --- Kansarme kinderen --- kansarmoeder --- sociale opvoeding --- 471 --- Sociologie van de welvaart --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- vriendschap --- Andere culturen --- Anders zijn --- Gezin --- Zorg- en welzijnssector --- Prentenboek
Choose an application
Deze speelleerset voor peuters tussen 2 en 4 jaar stimuleert de emotionele ontwikkeling van het jonge kind. De Hopla-personages vormen een ideale drager voor de basisgevoelens bang-boos-blij-verdrietig, emoties die al door zeer jonge kinderen kunnen worden onderkend.De uitgave bevat onder andere een handleiding, vertelplaten, peutermaskertjes, kartonnen popjes, doe-plaatjes, situatieplaatjes, een dominospel, een bingospel, ... Alles is verpakt in een grote opbergkoffer met handvat.Bron: http://averbodetest.spsbe.com/Pub/zorgaanbod_vl/zorgaanbod_vl-Sociaal-emotionele-vorming/De-4-basisgevoelens/De-4-basisgevoelens-Hopla,-voel-je-goed.html
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+101.30 --- #PBIB:+108.22 --- Communicatie --- Gevoelens --- Spel --- gevoelens --- kleuteronderwijs --- peuters --- sociale vaardigheden --- 471.4 --- didactiek --- emoties --- 415.3 --- 471.44 --- Bang zijn --- Blij zijn --- Boos zijn --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Peuters --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Verdriet --- didactisch materiaal --- Didactisch materiaal --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- bang --- blij --- boos --- verdrietig --- 472.9 --- Emoties --- D071693.jpg --- Emoties ; kinderen --- didactische set --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Kinderopvang --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- didactiek kleuteronderwijs --- Uitvoerende functies --- Didactiek; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of social education --- emoties (themawoord fictie) --- Affective and dynamic functions --- Sociale en emotionele vorming --- Peuters. --- Educatieve spellen --- Kinderen. --- Kleuteronderwijs. --- socio-emotionele opvoeding --- sociale weerbaarheid --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- Gedrag ; kinderen --- Emotie --- Peuter
Choose an application
Een spel heeft geen vastliggende plaats in de ontwikkelingslijn. Vanuit die visie is het pakket 101 spelen spelen ontwikkeld. 101 spelen bevat een ruim aanbod spelfiches met een handleiding voor het bewegingsonderwijs. De bedoeling is om leerlingen kennis te laten maken met een gevarieerd spelaanbod. Op elke spelfiche wordt de organisatie, opstelling, opdracht en regels omschreven volgens het M.I.S.T.-principe. De achterzijde bevat een grote afbeelding van de spelopstelling. De fiches zijn bruikbaar als opdracht- en kijkwijzers voor de leerkracht maar kunnen ook zelfstandig door leerlingen gehanteerd worden.De handleiding bevat o.m. uitbouwkaarten om de spelen verder aan te passen, te variëren of uit te bouwen naargelang de mogelijkheden van je klasgroep.De domeinen die aan bod komen zijn:doelen (afgeleide sportspelen, keeperspelen, lummelspelen), mikken (afgooispelen, mikspelen), stoeien (stoeispelen), tikken (honkloopspelen, tikspelen)
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Spelen --- secundair onderwijs --- Bewegingsopvoeding. --- Spelen. --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of sports and games --- Lager onderwijs --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- spelen --- spelfiches --- 477.8 --- bewegingsspelen --- educatieve spellen --- 616.9 --- 617.6 --- Balspelen --- Bewegingsspelen --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Spelen ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- Zaal- en kleinterreinspelen; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- didactisch materiaal --- Spel
Choose an application
België 10+1! bestaat uit 8 spelen over ons land. Je kunt er alleen mee aan de slag of met andere kinderen. Ontdek steden, gemeenten, provincies en gewesten met de Ronde van België en zeven andere gezelschapsspelen
Aardrijkskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.1 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- 981 --- Aardrijkskunde --- België --- Brussel --- Lager onderwijs --- Provincies --- 2e graad l.o. --- 3e graad l.o. --- 471.4 --- 8-12 jr --- Didactisch materiaal --- Provincie --- Spel --- Testjens --- Wereldoriëntatie --- 476) WERELDORIENTATIE O.N. --- belgië (ler) --- provincies (ler) --- spel --- wereldorientatie --- 476.3 --- Aardrijkskunde ; basisonderwijs --- Provincies ; België --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Didactiek; algemeen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- staatsinrichting --- Educatieve spellen --- Educatieve spellen. --- Staatsinrichting --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of geography --- staatsstructuur --- provincies --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Belgium --- 2e graad l.o --- 3e graad l.o --- 476) WERELDORIENTATIE O.N --- wereldoriëntatie --- België --- Wereldoriëntatie --- belgië (ler) --- Provincies ; België --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Thema's : krachten, elektriciteit en magnetisme, chemie, aggregatietoestanden, temperatuur
WO (wereldoriëntatie) --- lager onderwijs --- natuurwetenschappen --- wetenschappelijke proeven --- Didactics of sciences --- Proeven (wetenschappen) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Zonne-energie --- Zwaartekracht --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.84 --- C6 --- lager onderwijs (x) --- wetenschap --- leerboeken --- techniek --- Ademhaling --- Drijven --- Elektriciteit --- Evenwicht --- Fotosynthese --- Hart --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Lucht --- Magnetisme --- Natuur --- Natuurkennis --- Planten --- Scheikunde --- Temperatuur --- Vloeistoffen --- Water --- Waterkracht --- Wereldoriëntatie --- Wolken --- Wrijving --- 476.1 --- 476.5 --- Experimenteren --- 3de graad --- 476.2 --- aggregatietoestanden --- chemie --- duurzame energie --- electriciteit --- krachten --- lucht --- magnetisme --- menselijk lichaam --- planten --- proeven (wetenschappen) --- water --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.54 --- 476 --- Wetenschap --- Techniek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Didactics of social education --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- wetenschappen --- didactisch materiaal --- Lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Natuurwetenschappen --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Schoolbooks - Didactic material --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- #BSCH: vak: WO - technologie --- Onderzoek (wetenschap) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Choose an application
Dit werk is in eerste instantie een leerboek waarmee de student een volledig en grondig overzicht zal krijgen van het hedendaagse verbintenissenrecht. Maar het is een leerboek voor de 21ste eeuw: het werd voor de studenten aantrekkelijk, leesbaar en toegankelijk gemaakt door het gebruik van hoofdtekst en blokjes, van gekleurde trefwoorden in het Nederlands en het Frans, van eye-catchers en schema's. De voetnoten verhuisden naar de linkerkant, waar regelmatig ruimte overblijft voor persoonlijke notities. Meer dan in Boek 1 ligt voor de studenten in dit boek de nadruk op het verschaffen van inzicht in de juridische mechanismen aan de hand van de schema’s. De talrijke lezers van het eerste boekdeel weten dat het leerboek eigenlijk de inhoud en strekking heeft van een ernstig handboek. Zoals in het eerste boekdeel streven wij grondigheid na, met kritische overzichten van de recentste wetgeving, rechtspraak en rechtsleer, en met persoonlijke stellingnames. Het resultaat is dat ook de praktijkjuristen, beoefenaars van het verbintenissenrecht – en die zijn talrijk –, in dit werk hun gading zullen vinden. De stevig gestoffeerde voetnoten werden bewust voor hen geschreven
Law of obligations. Law of contract --- Belgium --- 371.67 --- 373.5 --- 372.868.13 --- 681.3 <07> --- informatica --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 487.2 --- Microsoft programma's --- schoolboeken --- 520.51 --- Eerste graad --- ICT --- Informatica --- 1e graad s.o --- Computer --- Google --- Handboek/cursus --- Surfen --- Wikipedia --- bestandsbeheer --- besturingssystemen --- e-mailen --- handboek --- hardware --- internet --- netiquette --- opslagmedia --- tekstverwerking --- zoekmachines --- 485.7 --- ICT ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: informatica --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.868.13 Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- Computer science--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - informatica --- Informatiekunde --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: golfsurfen) --- Schoolbooks - Didactic material --- E-books --- verbintenissenrecht --- 347.41 --- Academic collection --- 347.41 Verbintenissen, schulden, verplichtingen--(verbintenissenrecht algemeen) --- Verbintenissen, schulden, verplichtingen--(verbintenissenrecht algemeen) --- Computers. --- Secundair onderwijs. --- Obligations (Law) --- Didactics of technology --- Didactics of secundary education --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- IE (Internet Explorer) --- SO (secundair onderwijs) --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- informaticaonderwijs --- MS Word --- Windows Vista --- 2e graad secundair onderwijs --- Tekstverwerking --- Word --- Gemeenschapsonderwijs --- Office 2010 --- 1e graad secundair onderwijs --- Internet --- Hardware --- Windows 10 --- PowerPoint --- Windows 8 --- Internet explorer --- Office 2013 --- Schoolboeken - Didactisch materiaal. --- Bevat audiovisueel materiaal. --- PowerPoint 2010. --- Word 2010. --- 486.7 --- Informatica ; secundair onderwijs --- windows 10 --- Informatica ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Word 2010 --- Word 2007 --- 091677.jpg --- Office 2007 --- Computerwetenschap--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2015 --- PowerPoint 2010 --- ICT ; secundair onderwijs --- Office 2016 --- Jurisquare --- 202105 --- verbintenisrecht --- závazkové právo --- obligacijsko pravo --- võlaõigus --- e drejta e detyrimeve --- Schuldrecht --- liġi tal-obbligi --- saistību tiesības --- prievolių teisė --- law of obligations --- ενοχικό δίκαιο --- droit des obligations --- fordringsret --- prawo zobowiązań --- obligationsrätt --- Derecho de las obligaciones --- záväzkové právo --- diritti di obbligazioni --- kötelmi jog --- облигационно право --- velvoiteoikeus --- direito de obrigações --- dreptul obligațiilor --- облигационо право --- obvezno pravo --- облигациско право --- obbligazione civile --- závazky --- civiele verbintenis --- obligación civil --- obligationsret --- αστική ενοχή --- obligation civile --- Internet Explorer --- dlí na n-oibleagáidí --- Belgique
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|